ভাৰতীয় ৰে’ল সেৱাৰ বিষয়ে আপুনি জ্ঞাতনে?

ভাৰতীয় ৰে'লৱে হৈছে বিশ্বৰ চতুৰ্থ সৰ্ববৃহৎ ৰাষ্ট্ৰীয় ৰে’ল ব্যৱস্থা।২০২২ চনৰ ৩১ মাৰ্চত কৰা এক জৰীপ মতে ভাৰতীয় ৰে’লৱেৰ মুঠ পথৰ দৈঘ্য ৬৭,৯৫৬ কিলোমিটাৰ।

author-image
asomiyapratidin
New Update
ভাৰতীয় ৰে’ল সেৱাৰ বিষয়ে আপুনি জ্ঞাতনে?

ডিজিটেল ডেস্ক: ভাৰতীয় ৰে'লৱে হৈছে বিশ্বৰ চতুৰ্থ সৰ্ববৃহৎ ৰাষ্ট্ৰীয় ৰে’ল ব্যৱস্থা।২০২২ চনৰ ৩১ মাৰ্চত কৰা এক জৰীপ মতে ভাৰতীয় ৰে’লৱেৰ মুঠ পথৰ দৈঘ্য ৬৭,৯৫৬ কিলোমিটাৰ।যাত্ৰীৰ ভ্ৰমণ আৰামদায়ক কৰাৰ বাবে ভাৰতীয় ৰে’লৱেয়ে ট্ৰেকৰ দৈৰ্ঘ্য  আৰু অধিক বৃদ্ধি কৰাৰ পৰিকল্পনা কৰিছে। ভাৰতৰ ৰে’ল ষ্টেছনবোৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ বুলি গণ্য ষ্টেছনসমূহৰ বিষয়ে আজি জানো আহক-

ছত্ৰপতি শিৱাজী মহাৰাজ টাৰ্মিনাছ

স্থাপত্য, গাঁথনি আৰু ডিজাইনৰ আকাৰ আৰু উচ্চতাৰ ক্ষেত্ৰত ছত্ৰপতি শিৱাজী মহাৰাজ টাৰ্মিনাছ হৈছে আটাইতকৈ ডাঙৰ ৰে’ল ষ্টেছন। এই ষ্টেচনটো ফ্ৰেডৰিক উইলিয়াম ষ্টিভেনছে ভিক্ট'ৰিয়ান ইটালিয়ানেট গথিক ৰিভাইভেল আৰ্কিটেকচাৰৰ ধাৰণা অনুসৰি ডিজাইন কৰিছিল। 

এই ষ্টেছনটোৰ নিৰ্মাণ কাৰ্য ১৮৭৮ চনত পুৰণিবৰি বাণ্ডাৰ ৰে’ল ষ্টেছনৰ দক্ষিণে থকা এটা স্থানত আৰম্ভ হৈ ১৮৮৭ চনত সম্পূৰ্ণ হৈছিল।১৯৯৬ চনৰ মাৰ্চত মাৰাঠা সাম্ৰাজ্যৰ সম্ৰাট ছত্ৰপতি শিৱাজীক উচ্ছৰ্গা কৰিই ষ্টেছনটো ‘ছত্ৰপতি শিৱাজী টাৰ্মিনাছ’ হিচাপে নামকৰণ কৰা হয়। আনহাতে, ২০১৭ চনত, ষ্টেছনটোৰ পুনৰ নাম সলনি কৰা হয় ‘ছত্ৰপতি শিৱাজী মহাৰাজ টাৰ্মিনাছ’। 

ছত্ৰপতি শিৱাজী মহাৰাজ টাৰ্মিনাছ হৈছে ইউনেস্ক’য়ে বিশ্ব ঐতিহ্যক্ষেত্ৰ হিচাপে তালিকাভুক্ত এক ঐতিহাসিক ৰে’ল ষ্টেছন। ষ্টেছনটোত 'শ্মমডগ মিলিয়নেয়াৰ' আৰু 'ৰাৱান'ৰ দুটা গানৰ চিত্ৰগ্ৰহণৰ কৰা হৈছে।

হাওৰা জংচন

মুঠ প্লেটফৰ্মৰ সংখ্যাৰ হিচাপত হাওৰা জংচন ৰে’ল ষ্টেছন হৈছে আটাইতকৈ ডাঙৰ ৰে’ল ষ্টেছন। এই ষ্টেছনত মুঠ প্লেটফৰ্মৰ সংখ্যা হৈছে ২৩।হাওৰা জংচন ৰে’ল ষ্টেছন ভাৰতৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ বিদ্যমান ৰে’ল কমপ্লেক্সসমূহৰ ভিতৰত এটা। ষ্টেছনটো কলকাতা মেট্ৰ'পলিটান চহৰত সেৱা আগবঢ়োৱা পাঁচটা আন্তঃমহানগৰ ৰে’ল ষ্টেছনৰ ভিতৰত এক অন্যতম।সমগ্ৰ ভাৰতৰ ১৩৭৩ টা ষ্টেচন হাওৰা ৰে’ল ষ্টেছনৰ সৈতে পোনপটীয়াকৈ সংযুক্ত। 

ইতিহাসত উল্লেখ থকা মতে, ১৯৬৯ চনৰ ৩ অক্টোবৰত প্ৰথম ৰাজধানী এক্সপ্ৰেছে হাওৰাৰ পৰা নতুন দিল্লীলৈ ৰাওনা হৈছিল। ২০১১ চনত প্ৰথম ডাবল ডেকাৰ ৰে’লখন হাওৰাৰ পৰা ধনবাদলৈ ৰাওনা হৈছিল। আনহাতে, ২০১৭ৰ ফেব্ৰুৱাৰীত প্ৰথম এণ্টিওদয়া এক্সপ্ৰেছে হাওৰাৰ পৰা এৰ্নাকুলামলৈ ৰাওনা হৈছিল।

হুব্বালি জংচন

এছএছএছ হুব্বালি জংচন ৰে’ল ষ্টেছন হৈছে প্লেটফৰ্মৰ দৈৰ্ঘ্যৰ ক্ষেত্ৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ ৰে’ল ষ্টেছন। এই ষ্টেচনৰ প্লেটফৰ্ম নং ১ৰ মুঠ দৈৰ্ঘ্য হৈছে ১৫০৫ মিটাৰ।হুব্বালি জংচন ৰে’ল ষ্টেছন বাংগালুৰু চহৰৰ পিছত কৰ্ণাটকৰ দ্বিতীয় ব্যস্ততম ৰেল ষ্টেছন।

হুবলি জংচন হৈছে উত্তৰ-পশ্চিমে মুম্বাই, পশ্চিমে গোৱা, দক্ষিণৰ পৰা বেংগালুৰু আৰু পূবৰ পৰা হায়দৰাবাদলৈ সংযোগ কৰি কৰ্ণাটকৰ ৰাজহুৱা আৰু বিজ্ঞাপন পৰিবহনৰ কেন্দ্ৰবিন্দু।

মথুৰা জংচন

উদীয়মান ৰে’লপথৰ মুঠ সংখ্যাৰ হিচাপত মথুৰা জংচন ৰে’ল ষ্টেছন হৈছে আটাইতকৈ ডাঙৰ ৰে’ল ষ্টেছন। মথুৰা জংচনৰ পৰা ৭ টা উদীয়মান ৰে’লপথ আছে। মথুৰা জংচন ৰে’ল ষ্টেছন হৈছে দিল্লী - মুম্বাই মেইন লাইন আৰু দিল্লী - চেন্নাই মুখ্য লাইনৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ৰে’ল ষ্টেছন। এই ষ্টেছনটো দিল্লী - চেন্নাই মেইন লাইন, দিল্লী - মুম্বাই মেইন লাইন, মথুৰা - কাচগঞ্জ লাইন, মথুৰা - আলৱাৰ লাইন, মথুৰা - আচ্ছনেৰা লাইন আৰু মথুৰা - বৃন্দাবন লিংক এমজি লাইনত অৱস্থিত। এই ষ্টেছনত মুঠ প্লেটফৰ্মৰ সংখ্যা হৈছে ১০।

Also Read: Famous Personalities of Assam: অসমৰ বৰেণ্য ব্যক্তিসকল