আমাৰ পৃথিৱীত বিভিন্ন জাতি ধৰ্ম জনজাতীয় লোকে বাস কৰে। সকলোৱে নিজ নিজ কিছুমান উৎসৱ অনুষ্ঠান পালন কৰি আহিছে। বিশ্বৰ বিভিন্ন ধৰ্মালম্বী লোকৰ কেইটামান অদ্ভুত যেন লগা উৎসৱৰ সন্দৰ্ভত অসমীয়া প্ৰতিদিন ডিজিটেলৰ বিশেষ প্ৰতিবেদন শিতানত লক্ষ্মীপ্ৰিয়া দত্তৰ এই লেখা-
উৎসৱ বুলিলে সাধাৰণতে সামাজিক, ধৰ্মীয় আৰু ঐতিহ্যগত প্ৰেক্ষাপটত পালিত আনন্দ অনুষ্ঠানক বুজায়। উৎসৱ-অনুষ্ঠান হৈছে জাতি এটাৰ মাজত পৰম্পৰাগতভাৱে চলি অহা আচাৰ-অনুষ্ঠান। ইয়াক ধৰ্মীয় আৰু সামাজিক দুটা ভাগত ভগাব পাৰি। উৎসৱৰ মাধ্যমেৰে বিভিন্ন অঞ্চলৰ লোকৰ মাজত সমন্বয় গঢ়ি উঠে৷
আমাৰ পৃথিৱীত বিভিন্ন জাতি ধৰ্ম জনজাতীয় লোকে বাস কৰে। সকলোৱে নিজ নিজ কিছুমান উৎসৱ অনুষ্ঠান পালন কৰি আহিছে। বিশ্বৰ বিভিন্ন ধৰ্মালম্বী লোকৰ কেইটামান অদ্ভুত যেন লগা উৎসৱৰ বিষয়ে জানো আহক।
পেৰুৰ খ্ৰীষ্টমাছ যুঁজ উৎসৱ
আমি সকলোৱে খ্ৰীষ্টমাছ বা বৰদিনৰ যীশুখ্ৰীষ্টৰ জন্ম তিথি আৰু ছান্টাক্লজৰ উপকাৰী জানো।কিন্তু পেৰুৰ কিছুমান অঞ্চলত এই দিনটো মুষ্টিমেয় যুজঁৰ উদযাপন কৰা হয়। ২৫ ডিচেম্বৰত অনুষ্ঠিত হোৱা টাকানাডৰ উৎসৱৰ তাৰ লোক সকলে ইজনে সিজনক মুষ্টিমেয় যুজঁৰ প্ৰত্যাহ্বান জনাই নিজৰ বিবাদ আৰু অভিযোগ উপস্থাপন কৰে। যোদ্ধা আৰু দৰ্শকে লোককথাৰ আধাৰত সাজপোছাক পৰিধান কৰি এই উৎসৱত অংশগ্ৰহণ কৰে।
কায্যবিধি নিয়ন্ত্ৰণৰ বাবে ৰেফাৰীয়ে হাতত চাবুক লৈ নিজৰ দায়িত্ব পালন কৰে। পেৰুৰ চুম্বিভিলকাছ প্ৰদেশৰ খিলঞ্জীয়া প্ৰাক খ্ৰীষ্টিয়ান পৰম্পৰাই টাকানাডৰ আৰম্ভণি যদিও শেহতীয়া বছৰবোৰত ই অধিক ব্যাপকভাৱে জনপ্ৰিয় হৈ পৰিছে।
গ্ৰীচৰ ৰকেট যুদ্ধ
প্ৰতি বছৰে ইষ্টাৰৰ দিনা গ্ৰীক গাঁও ভ্ৰন্টাডোছত এক অস্বাভাবিক প্ৰথা অতীজৰে পৰা প্ৰচলিত হৈ আহিছে। সেই দিনটোত গাঁওখনৰ দুটা প্ৰতিদ্বন্দী গীৰ্জা এজিঅ'ছ মাৰ্কছ আৰু পানাগিয়া ইৰিথিয়ানিয়ে ম'ক ৱাৰ অনুষ্ঠিত কৰে। দুয়োটা গীৰ্জাত প্ৰাৰ্থনা চলি থকাৰ সময়ত দুয়ো পক্ষৰে বেল টাৱাৰত ৬০ হাজাৰ সৰু ৰকেট নিক্ষেপ কৰে।
নিশাৰ আকাশত ৰকেটৰ পোহৰৰ প্ৰদৰ্শন দৰ্শনীয় যদিও কিছুমান ৰকেট অনিবাৰ্যভাৱে পথৰ পৰা আঁতৰি যায়, যাৰ ফলত বহুলোক আঘাত প্ৰাপ্ত হয়,সা -সম্পত্তিৰো ক্ষতি হয়। গ্ৰীক স্বাধীনতা যুদ্ধৰ পিছত (১৮২৩-৩১) আতজবাজী জলাই অস্ত্ৰ শস্ত্ৰৰ সুবিধা পুনৰুদ্ধাৰ কৰি বাসিন্দাসকলে এই প্ৰথা প্ৰচলন কৰিছিল।
ইটালীৰ ফলৰ যুদ্ধ
প্ৰতিবছৰে ফেব্ৰুৱাৰী মাহত ইটালীৰ ইভ্ৰিয়া চহৰত ৰয়েল চাইট্ৰাছ যুদ্ধ মঞ্চস্থ হয়,য'ত মধ্যযুগীয় বিদ্ৰোহৰ পুনৰ অভিনয় কৰা হয়,য'ত চহৰখনৰ লোকসকলে বহু অত্যাচাৰীক উৎখাত কৰে। এখন ঘোঁৰা গাড়ীয়ে অত্যাচাৰীক প্ৰতিনিধিত্ব কৰা খেলুৱৈ সকলক আৰু প্ৰতিযোগীতাত প্ৰয়োজন হোৱা কমলা সমুহ এটা বৰ্গলৈ টানি আনে , য'ত খেলুৱৈসকলক কমলা নিক্ষেপ কৰা সম্ভ্ৰান্ত নগৰবাসীৰ দলৰ দ্বাৰা দলবদ্ধ কৰা হয়।
খেলুৱৈসকলে হকী ষ্টাইলৰ সুৰক্ষা মূলক গিয়েৰ পৰিধান কৰে।সম্ভ্ৰান্ত নগৰবাসীৰ বিশেষ ইউনিফৰ্ম আছে আৰু তেওঁলোকক নটা পৰম্পৰাগত দলত বিভক্ত কৰি খেলুৱৈ সকলৰ ওপৰত কমলা নিক্ষেপ কৰিবলৈ আদেশ দিয়া হয়। কমলা কেৱল খেলুৱৈ সকললৈ হে নিক্ষেপ কৰিব পাৰিব, ঘোঁৰাবোৰলৈ কমলা নিক্ষেপ কৰা নিষিদ্ধ। খেলুৱৈ সকলৰ কমলা নিক্ষেপণ পৰা সাৰি যোৱা কোনো ধৰণৰ উপায় নাথাকে।এনে কৰি তেওঁলোকে দেশৰ অত্যাচাৰীসকলক উৎখাত কৰিছে বুলি বিশ্বাস কৰে।
জাপান: এক্সট্ৰিম স্তম্ভ/লগ ৰাইড
প্ৰতি ছয় বছৰত এবাৰকৈ জাপানৰ নাগানো প্ৰিফেকচাৰৰ চুৱা হ্ৰদত ওনবাছিৰা উৎসৱ অনুষ্ঠিত হয়। উৎসৱৰ উদ্দেশ্য হ'ল চুৱা গ্ৰেণ্ড শ্ৰাইনৰ চাৰিটা অট্টালিকাৰ কোণত থিয় হৈ থকা ১৬ টা লগ স্তম্ভসলনি কৰা। এই উৎসৱ এপ্ৰিল মাহত পাহাৰত আৰম্ভ হয় যেতিয়া পৰম্পৰাগত কাঠ কটা সঁজুলি ব্যৱহাৰ কৰি পৰ্বতবোৰত ১৬ টা সাৱধানে বাছনি কৰা এফআইআৰ গছ কটা হয়। তাৰ পিছত তেওঁলোকক যান্ত্ৰিক সঁজুলিব্যৱহাৰ নকৰাকৈ মন্দিৰলৈ টানি নিয়া হয়।
স্তম্ভবোৰ সাধাৰণতে প্ৰায় 20 মিটাৰ দীঘল আৰু ওজন 12 টনৰ সমান, সেয়েহে মানুহে সেইবোৰ পৰ্বত আৰু নদীৰ ওপৰেৰে টানি আনিবলৈ ডাঙৰ দলত কাম কৰিব লাগিব। সাধাৰণতে প্ৰায় 10 কিলোমিটাৰ দূৰত্বৰ এই যাত্ৰাটো বৰ বিপদজনক। অৱশ্যে আটাইতকৈ মাৰাত্মক অংশটো হ'ল যেতিয়া স্তম্ভবোৰ তললৈ স্থানান্তৰ কৰিব লগা হয়। নিজৰ সাহসিকতাৰ প্ৰমাণ কৰিবলৈ পুৰুষসকলে পাহাৰৰ ঢালৰ পৰা হুৰহুৰাই নামি যোৱাৰ সময়ত স্তম্ভবোৰত খোজ কাঢ়ি গৈ থাকে। ইয়াৰ ফলত ভয়াৱহ আঘাত আৰু মৃত্যু হ’ব পাৰে।
দেশ এখনৰ একতা-সংহতি সৃষ্টি, সামাজিক একতা বৃদ্ধি, দুষ্টক দমন-শান্তক পালনৰ ধাৰণাক গুৰুত্ব প্ৰদানেৰে উদ্যাপিত ধৰ্মীয় উৎসৱ বা আধ্যাত্মিক চিন্তা-চেতনা জাগ্ৰতকৰণৰ উপলক্ষত আয়োজিত আদি উৎসৱসমূহে দেশৰ বিচিত্ৰতাৰ মাজতে থকা একতা আৰু অনৈক্যৰ মাজৰ ঐক্যৰ দিশটোক সৱলভাৱে প্ৰতিফলিত কৰে৷ কাজেই দেশৰ চুকে-কোণে আয়োজিত এই উৎসৱসমূহৰ সময়ত বিভিন্ন শ্ৰেণীৰ লোকৰ মাজত উলহ-মালহৰ সৃষ্টি হয় আৰু আৰ্থিক দিশত পিছপৰা সকলেও নিজৰ সাধ্যানুসৰি উৎসৱত জড়িত হৈ মানসিক আনন্দ, পৰিতৃপ্তি লাভ কৰে৷
Also Read: আইন প্ৰণয়ন আৰু আলোচনাতেই সীমাবদ্ধ নেকি নাৰী সুৰক্ষা?